IRON LADY KAH?

ALERT!!

BANDUAN TERLEPAS
NAMA GELARAN: IRON LADY

KESALAHAN: MENGURAT CLIENT TAK KIRA WAKTU

JIKA TERJUMPA SILA LARI KERANA DIE SANGAT GANASSSS! KIL KIL KIL! DIE DIE DIE! MIAHAHAHAHA!!!!


Hello...baru aku sedar aku tak penah update cite pasal kerja aku..now read this...nama saya mahfuzah..umur saya MASIH 23 tahun..saya baru je bekerja sebagai engineer di gebeng..kilang saya kilang besi...jadi saya adalah kategori wanita besi...saya kuat gagah perkasa...kerja saya adalah membentuk kan besi menjadi pressure vessel, heat exchanger dan offshore skids...saya bercita2 mahu menjadi seorang wanita super hebat...kalau boleh nak jadi bini iron man...nasib baik saya takde client nama tony stark..kalau tak konpom saya goda dia...wtf

ok lah...back to being myself..aku baru je keje 3bulan..dlu blaja amek chem engin..le ni keje dah mcm mech engineer plak..seb bek byk gila engineer kt sini background same ngn aku..so tadek r rase lost sgt..keje aku basically deal ngn client...ukur itu ukur ini..reject barang itu reject barang ini...sediakan document byk gila..buat ot tp ot tak penah bayar..kire wt keje amal le kalau balik mlm tu...wuuuuu!

aku tensyen keje sini sbb asal ade client je aku kne tunjuk muke...client biasenye org laki...so kalau engineer perempuan yg comel n naive blur2 cm aku ni...konpom dorang suke borak2...kire dorang tak kan byk songeh le...kalau aku ckp "encik approve kn je eh?"...deme pon ckp "kalau awak dah ckp mcm tu..sy ok jek"...kalau engineer laki ckp cmtu..mati kne bambu ngn client..so pendek kata...aku telah dipergunakan oleh colleague2 yg lain untuk menawan hati client...nasib baik sume nye da tua...kalau tak..NAYA!

pegi kerja takleh pakai lawa2 sgt...kne pakai suar...selama 3bulan keje...baru sekali je pakai baju kurung...segan gile ah time tu...sbb da biase jln tekangkang...skali kne ayu...btw kalau kt yard..mmg kne jalan ganas2..nnt kalau catwalk mati le org suweet suweet...cara aku menkawtim kan usikan org2 menyuweet nih...aku sengih jek..pastu aku angkat tangan..siap cakap "ape khabor?" (dengan dialek pekan)...rapport kne jaga..jgn cepat teperasan...maklom la kt yard tu sume nye org laki...so kalo ko asek nk cover cun jek baek takyah jadi engineer...

hendaklah bersedia dgn peluh..bau masam tu takyah heran le...kekadang tu dikelilingi pekerja lelaki yg 10kali ganda lagi masam...mau nk pengsan woah...tapi ku sengih kan juga muka...wuuwu! kalau dah peluh tu almaklum lah muke pon berminyak bagai...kalau perah da bole goreng telur masak kicap...oleh itu jgn heran la kalau muka aku ni mmg berjerawat sana..jerawat sini...merah sana merah sini...heheh...best part nye sbb dpt panjat2...n dpt masuk dlm pressure vessel yg besar gile babun yg berat dlm 100-200tan...still, i love my job...kne enjoy!

muahahha..enuff with my story...kite layan pic
akibat terlampau tensyen!!


semua org nk lagi tinggi dari aku la kan?psst..engineer kt sbleah ni name die shah..masih single..die ni da mcm abang aku...ade yg bminat? sile koling2 aku..u know who u r bebeh..muahaha


time panjat kne pakai harness ye..da panjat segala..msti keletihan..oleh itu..time for mengulor!!muahaha


ini dalam pressure vessel ye...


ini plak kes pagi pg meeting ngn client..petang tros pg tgk kawan betunang...tapi cik iron lady kite masih lagi single menyendiri...wuwuw!



OKLAH! CHALLO BETTA!

10 comments:



Shahira said...

ngeh33.
baru best bace ko nye blog.
byk je kan idea ko leh bwt kuar.
lagik2 cite psl life ko keje.
the env cmne.
ms jmp client cmne.
heee ^^

pujah said...

hahaha..btol3..aku mmg slalu blurr bab nk update blog nih...kekadang tu nk cri pengisian tuh yg susah

Shahira said...

hehe.
if nak update yg tipikal life tu of coursela reader pn busan.
so kte update ape yg rare.
pasni if ko g trn site ke bwtla ttg tu lak.
jgn lupe gmbr mesti ada.
^^

nadirah alias said...

mcm seronok je keja ko jah!
erm, pressure veesel 2 ape?apa tugas benda 2?hehe

pujah said...

pressure vessel tu tmpt berlakunye perubahan kimia...depend pade design pressure n design temperature... dlm prsesure vessel tu berlakunye perubahan kimia untuk dpt kan end product.biasenye satu satu plant kimia akan ade bnyk pressure vessel

khai. M said...

erm..mcm ku kenal aja mamat yg memakia baju biru itu..srnk ya kamu berdua..hu3..

nurayunni said...

mcm bez jer keje nie...

misae@ainiliyana said...

aku jeleeeeez..nk jadik engineer gak! doakn aku dpt keje len jah huhu!!

misae@ainiliyana said...

aku jeleeeeez..nk jadik engineer gak! doakn aku dpt keje len jah huhu!!

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik