bila nak kawen?

salam...petang tadi time rest solat zuhur..aku lepak le ngn staf staf perempuan..pot pet pot pet..aku dapat soalan cepu mas...bila nak kahwin? yang tanye tu plak staf same age ngn aku...die tgh pregnant..sengih sekor2 skejap aku...dalam ati ni haru gak..wuuuu..

skang ni aku boleh cakap hati aku memang dah kosong..maybe ni balasan tuhan..dlu perangai tak senonoh..Dulu pas sekolah memang aku penah kecundang becinta...pastu aku cm da jadi serik nak bg 100% kt mane2 guy..aku takkan sayang sepenuh hati..aku pasang banyak bf..skandal takyah cakap le...asal boleh nak lupa cinta lama..aku pon kuar le ngn byk laki..well it didnt help me either..it took 2 years to recover..tp after aku ngn afiq..aku memang dah tak curang..cume aku taktau ape prob kitorg..well he's a very good guy..i'm the one yg memang problem sungguh...maybe i paid meticulous attention to every single detail which i know i shudnt do it in the first palce..n yes it bothered me tremendously..sigh

skang hati pon da tertutup...kalau takat geletis tu tak yah cakap le..luar geletis..dalam memang kosong..i've given my heart long time ago...n i never get it back...maybe i drop it somewhere and i dont know its whereabout...skang ni aku hepi ngn family n mmber2...tengs guys!

kawan aku si A penah cakap "maybe jodoh kau dah mati kot?"..GULP! biar betik..means kalau jodoh tu dah mati before bertemu kita..kita mungkin takkan kawen? correct me if im wrong..nauzubillah..mintak simpang la kan...kawan aku si B plak yg senasib ngn aku lagi bes.."jah jom kita pg darul syifa' mintak doa doa pengikat jodoh"..hehe..good one! tgk le kalo lame lagi aku single..aku pg kot..mak aku plak cakap "jah ko pg mandi air bunga..bagi bukak hati..mama tgk ko mcm tadek nafsu jek"ERK! (-_-)"

lately ni aku ada baca buku pasal jodoh ni dari segi islam..seems macam aku da banyak terpesong dulu2...bukan nye dulu aku tak tau...aku buat2 tak tau wat derk jek...tapi buku yg ria bagi nih memang memotivatedkan diri aku..pada sape2 yg di luar sana..usah risau..jodoh mesti ade..dah tertulis since kite ni roh..setiap dari kita ada jodoh masing2...tak perlu beria carik...*pesanan untuk diri sendri yg slalu geletis*

di peluang ini aku minta maaf dgn semua org kalau aku pernah mengecewakan mereka...aku tau aku jenis kasar..cakap lepas..sorry...kita pon da besar..da tau ape rasenye menggalas sebeban tanggungjawab..

aku amek keputusan untuk melepak kan diri dari arena percintaan nih...lepak jek dulu...aku pecaye jodoh tu ade kt mane2..skang ni aku nk fokus untuk kawen kakak aku...my family need me more..kepada kawan2 yg nk betunang tahun ni n nk menamatkan zaman bujang..congrats aku ucapkan! jgn lupe jemput aku..bgtau tema warna so that aku leh prepare baju awal2..hohoho

*jiwang karat mode*

10 comments:



kawan lama kau.. said...

Ehem ehem.

Tak salah pdangan aku pada kat kau dari dulu..(maybe tak salah)dalaman kau mmg perempuan yang baik. Luar je hu ha hu ha:)
Actually aku dulu suka kat kau tau..
Kau je tak tau. Dan smpai skrg pun kau xkan tau.hee. Apepun, Gud luck for ur life my fren. Salam.

.:SeSwEeT LaVeNdEr :. said...

lek r pujah..jgn pk sgt bende ni..huhu..
btw...c ade je org minat ko..siap kasik cmmnt lg..cume die x brani nk brdpn dgn ko lg..huhu..ko ni high classs sgt kot.hehe...
ade 1 doa ko leh amalkn..ko google je doa pendekat jodoh..kua r nnti..bkn brmakne dh x sabar nk kawin or geletis..tp ustaz zuridan sdiri ckp dh kena stat doa dr skrg kalo nk jmpe jodoh yg baek..gud luck =)

kawan lama kau.. said...

bkan sb highclass.. Dalam islam lelaki ttp yg memimpin. cuma rsanya mcm tak sesuai je kalau dia tau.. hee.

MiYOKO SuKi said...

i pun tak suka ngan soklan bonus niii..tp, aku percaya jodoh kite da ditentukan sejak azali lg..
i pun cam geletis cam u gak...sampai skang, tak de BF lg lepas i putus tunang..tp, takpe, life must go on..n sabar..mybe, Mr Right will come to us...

munawer said...

Jom Kawen...

pujah said...

kalau dah jumpe the right person..dah ade duet..tadek hal punye nk kawen..masalahnye duet pon tadek..calon apetah lagi..koh3

riaizzatirazali said...

wah! nama aku ada di quote! terharu! ni sbb nak cover balik ke sbb x jd dtg talk pahrol juoi aritu? hahah. bte if ko nak tgk editor solusi tu, ni link dia.

http://genta-rasa.com/

jah, kalau ikut kan aku pon ada gak rs goyah, rs cam lonely, tp cinta pd Allah dan Rasul pon x lepas lg, inikan pulak nak cinta hambaNya. so ayuhla kt berusaha! ;)

azie said...

salam pujah,

first tym ak komen blog ko.

"jodoh adalah bahagian dari rezeki. rezeki seseorang sudah ada jatahnya. dan jatah rezeki seseorang tidak akan diambil oleh orang lain. tetapi tempaan hidup, ilmu hidup harus diusahakan. Allah tidak akan menambah ilmu seseorang kecuali seseorang itu berusaha menambah ilmunya" -quote dari novel ketika cinta bertasbih. a good novel indeed, fast pahase,takde jiwang2 tapi penuh nasihat dalam cerita. kalau rajin bacalah, banyak yang ak belajar tentang cinta dan jodoh dari novel ni.

sekadar perkongsian, ayat ini banyak buat ak fikir secara positf dan percaya biar macam mana halangan sekalipun, kalau dah tertulis itu jodoh kita, takkan lari kemana pun. insyaAllah.

kalau dah dia bukan rezeki kita, tak mengapalah, percaya yang Allah mengaturkan yang lebih baik untuk diri kita.

anyway, blog genta rasa yang ria syorkan tu ada banyak artikel bermanfaat. ak pun pembaca senyap blog tu selama ni.

pujah said...

azimah: wah..aku taktau mane nk dpt novel tu..memang cinta dari sudut islamic kan...nnt aku try carik

x-m(kazikarin) said...

aku ajak kawin ko xnk...