hidup memang palat

SANGAT STRESS! hidop aku skang pegi keje...balik keje...facebook...itu je lah idop aku skang..fyi...aku kembali idop single..since clash sebulan yg lepas..setitik air mata pon tak kua..aku taktau kenape..ati aku ni da btol2 stone cold ke? aku lari dari masalah ke? aku memang malas pk mende2 nih..keje aku kekadang tu melepak ngn membe2..enjoy je keje..tgk wayang..maen futsal...karaoke..lepak lepak..aku hepi bile ade member2..tapi dalam ati aku ni taktau r knape some part is missing..i hate this fuckin feeling!


aku byk pk..ape problem aku? kenape aku tak bersyukur? knape mencari kesempurnaan? aku ni perfect sgt ke? kenape kalo aku couple ngn sape sape..I MEAN DGN SUME EX BF aku...tak pernah lekat? kadang kadang tu aku pasrah..aku rase cm nk idop single smpai bile bile..tapi sape yang mintak jadi andartu? parent aku runsing tgk aku...keje..keje..keje..tapi actually sebab ade keje tulah aku bersyukur tak payah nk pk benda yg aku malas nk pk...

aku nak bagi masa kt diri sendri..kalau susah sgt aku terima je lah sape sape yg minang aku..kalau tadek org minang aku...aku nak bela anak yatim..bela anak angkat..sampai part nih aku pk..aku buntu gile !! abes care sgt aku nak pegi mekah..buat umrah..moga moga badi aku ni dapat buang..moga ape yg buruk kat aku ni dapat buang..damn it aku sgt stress!! kenapa aku tak mati je skang? aku memang dah penat!! kalau matit akde lah mneyusah kan parent aku yg asek sedeh tgk idop aku skang nih!

awak..saye mintak maaf..saye tau saya bukan gf yg baek untuk awak..saye besar kepala..materialistik..kurang aja..slalu biadap ngn awak..slalu cakap asek nak menang..tak penah nak mengalah..slalu complaint itu ini...saye bukan calon isteri terbaik untuk awak..saye mintak maaf...sye btol2 dah penat...saye dah tak nak pk..jodoh ade di tangan tuhan..saye harap awak faham

BAIKLAH! SAYA BERJAYA MENANGIS! HO YEAH!

*perlu ke nak dengar lagu ziana zain sambil taip blog?*

17 comments:



izwan khan said...

ouh kak pujah..
hope happiness owez b wif u..

zam_jakal said...

chill...jodoh ade tp kena cari...tah2 ade je sekeliling ko..tp ko x prasan..sape tau..jgn risau..chill

nadirah alias said...

be strong k pujah!hidup ada up side down.n masing2 ada bhgn masing2.insyallah klu kita sabar, bahagia ada utk kita nanti k!!
cheer up! =)

Shahira said...

pujah...
leks la gurl.
jgn ckp cmtuh.
aku ni pn nak ckp same je dgn ko bernasib malang dlm couple.
tp bak kate ria believe love after marriage.
insya allah ur life is gonna be perfect again.
jangan mencari cinta.
let love finds u...

amirulxvii said...

ari ni genap da 1 taun aku single. tp tu bkn point aku di sini. adat la dlm idup ni kte jumpa org yg kte suka, kte syg, then putus tgh jln. semua tu akan mematangkan kte. what doesn't kill u will make u stronger.

n plis, jgn la ckp nk mati pe sume. kalo parents ko sedey tgk ko skg, ko bajet dorg da x sedey ke kalo ko da xde? mesti x kan?

all in good times. kalo ko rasa diri ko yg skg ni xleh nk bahagiakan org len, then cuba utk baiki diri tu. aku juga ingin menyokong kata2 zam.

(tulis sambil dgr lagu alleycats; setahun sudah berlalu. huhu...)

Anonymous said...

salah mahfuzah...
jangan terlalu sedih bila clash.. saya pernah rasa apa yg u rasa.. bercinta 5 tahun, then putus... ingatkan akan kawen la kan dgn si dia.. tp apakan daya, kita hanya manusia, Allah ada perancanganNYA yang tersendiri untuk kita.. Yakinlah dengan ketentuan Tuhan, yakinlah perancangan Allah adalah yang TERBAIK utk setiap hambaNYA.. Sentiasa berdoa semoga Allah berikan yg terbaik untuk kita.. Mati bukan penyelesai masalah.. berdoa dan berserah padaNYA..itu lebih memberikan ketenangan..

-miss-

najatandherlife said...

hmm njt fhm situation kite same...
=( care mujarab busykan diri..biar je mende2 mcm ni... let it flow naturally..najat harap akk dapat jejaka idaman yg syg kat akk soon! aminn

Anonymous said...

mu neh jah, menda lain mu bijak, sal jodoh mu pk sempit ckit ah.umur br 23 la, blum 26 or 27.long way to go.sabar dulu boleh..

Anonymous said...

:Cuba teka siapa aku:
Tiba-tiba aku rasa terharu baca blog ko ni.Tah napa.Ko nampak cool dari luar,tapi dalaman seksa juga.Aku tak rasa ko malang dalam bercinta.Cuma apabila terlalu banyak sangat,ko akan membanding2kan.Kematangan usia adalah satu hal juga.Dulu,aku rasa ko banyak bercinta monyet.
Kadang-kadang,kita akan rasa kita bukanlah terbaik untuk semua orang.Tapi mungkin kita akan menjadi yang terbaik dan juga menjadi diri kita sendiri bila kita benar2 berjumpa dengan seseorang yang dimaksudkan untuk kita.Cinta ada dimana2.Soalnya,adakah kita perlu mencari cinta atau cinta mencari kita.Yang penting,ingat pada yang SATU.Percaya kepada DIA.DIA maha mengetahui.
Hidup tak PALAT,jika kita tidak memalatkannnya.Hidup ini indah jika kita tahu menghargai dan juga dihargai.Insyallah.Kalau ada jodoh tu akan adalah.Konfirm.


p/s:Kawan-kawan kan ada.
p/s/s:By the way,ada tempat breakfast baru.Namanya ape tah aku tatau.Care to try?(oh tetibe menyimpang)

seseorang pemerhati said...

BE MATURED LA POMPUAN. IF X MATURED, PRANGAI MASIH BUDAK- BUDAK MACAM MANEEE LER LAKI NAK LEKAT?????? THINK WISELY.UMOR ANG PON BKNNYEEE MUDEE AGEK.HARGAILAH SESEORG TUE BILE ADA,DAH TAKDEK TAK YAH AH NAK KENANG K? LAGI SATU BKN SEME ORG BLEH DAPAT ORG YG SEMPURNE KALO DIRI SENDIRI X SEMPURNE.

AMBILLAH NASIHAT DI ATAS SEBAGAI PEDOMAN.
DAN XPYHLAH CKP PALAT MEMALAT. KAMU TUH POMPUAN.

yangg benaar,
seseorang pemerhati

Anonymous said...

come on P...i know u better than that...xpyhlh pkr smp mcm tu skali...u should enjoy urself...let gone b by gone...ak dh knal ko hampir 5thn pun...u're smart, beautiful n very kind person...semua org suka kwn ngan ko...i tink u should b focusing on ur career n tk cr of ur family rite now...psl cinta n jodoh nie...xyah rsu sgt...bila dh smp msnye...ko akn jumpa lelaki yg sesuai utk ko...let love comes to u...k!!!

p/s: dun b so sad n blame urself...


-R-

x-m(kazikarin) said...

bodoh la ko ni pujah...BODOH!!!!
kan aku dh ckp, xyah pendam2...dah la pendam..asyik pikir je plak tu..last2 kan dah jadi stress..

aku dah ckp dan aku akan terus berckp...

ko smart tapi ko demand..x salah demand tapi life and relation work in two ways... its give and take...

lebih2 aku dh banyak kali expalin..

xyah berlagak jantan, nak nangis, nangis je...ko mmg perempaun..

aku yg lelaki pun nangis..jadi x salah pun kalau ko nangis jugak...

express beb..dont depressed

Atiqah Ahmad said...

kite senasib..beza nya aku takde keje lagik..nanti bila da keje maybe aku pun jadi workaholic macam ko kot! hahahha...

tapi pepehal pun..be strong la yer..kalo jodoh tak kan kemana kan..<--ayat pesanan untuk diri sendiri jugak..=P

ohhh..tahun dpn kalo ade rezeki mmg aku pun ingat nak pegi buat umrah..=)

Anonymous said...

PUJAH, MU KENA DGR LAGU KINI by FEMININ. NESCAYA MU NANGES TAK SUDAH. (ILI B)

redza said...

Segala kesakitan yang dialami seseorg hmba itu walau hanya tersusuk secebis duri, akan mggugur'n dosa2 pada dirinya.

riaizzatirazali said...

yang aku tatau nape aku br terbaca post ni. huhu.

bukan bernasib malang, ko asyik x lekat tu maknanya laki tu bkn jodoh ko. malang ialah bila ko dah tau terang2 laki tu x sesuai dgn ko tp ko force jgk. tu br pathetic.

sabar, aturcara hidup ko Allah dah susun. it's just a matter of time. sila bersabar ye? :)

dewihati said...

pujah.. aku bawu tahu ko dh single blk..

anyway beb,
x de ape yg perlu di sedih sgt..

aku tahu, aku pon rasa..
kerja.kerja..
jumpa kawan hepi...

blk umah.. tdgr lagu sedeh2...

duhhh! hati terdetik tuk sedeh!!!
strong beb! ervyone knows you are strong!~