kau kunci cintaku di dalam hatimu

penat nye menjadi seorang wanita! ya..WANITA! abaikan gelak keropok aku tu..gelak melahar lahar..lawak spastik..kerenekan, kecutean, kenaifan dan kesucian aku tu..ye aku tau...walopon rupa aku seperti 14taon tapi aku da 24 kot..da WANITA! so let me be one! *tunduk memandang lantai tanda pasrah*


meh sini aku describe betapa penatnya menjadi seorang wanita yg bekerja..

  • kerja 830-1730..padam je lah nombor 1730 tuh...jadikan jek 1900, 2000, 2100, 2200, 2300...naseb baek tak penah wat gila lagi bawak selimut ngn bantal tido kt opis!

  • balik kerja je tgk umah besepah...apa lagi ! menyinga la aku kt si sepet ngn si cecep..

  • kne make sure si cecep n si sepet makan nasi !

  • kne make sure si cecep tak maen game..mesti blaja..nak menunggu kan die blajar tu memang dan 8 lap mulut aku beleter

  • kne kemas dapur since si sepet ngn si cecep mmg adik mangkok ayun tak reti mengemas langsung

  • kne setel kan sume benda bekaitan baju: lipat baju, rendam baju, sidai baju, gosok baju...bonus lagi bila ayah kau tak reti gosok baju sendiri yg Ya Rabbi menggunung gunung..so sambil gosok sambil beleter gak mulot tuh! kadang kadang tu sambil gosok sambil nangis sorang sorang..huduh muke! wuwuwu...malangnya tangisan aku itu dibuat dek aje oleh bapak ku yg kejam itew~

  • kalau ari sabtu n ahad lagi terbaek! hari mama kerja = hari menjadi chef pujah...mula la becakap sorang sorang blakon pura pura jadi chef.."ya puan puan..mula mula kita panaskan minyak..kemudian kita tumiskan bawang sampai naik bau ya puan puan..sejurus selepas itu kita masukkan cili boh...bla bla bla" *Seryes aku suka becakap sorang sorang*..tapi lagi tensyen kalau si sepet diam diam beli makanan di luar..si cecep siap join skali tuh..tak beragak btol! AKU MASAK SEDAP OK!

kesimpulan nya, sikit masa lagi boleh jadi gila..boleh menjejaskan period cycle, membotakkan kepala, menambahkan kedut di muka, mempercepatkan proses menopos dan juga memendekkan usia ku ! oh no !!

so sekarang dalam kepala otak aku asek pk alangkah indah nya jika..

  • dapat duet segedebak dan shopping..borong segala zara, mng, forever 21, guess ke segala mak bapak pavilion aku nak pusing! INDAH INDAH!

  • dapat naek bukit yg tinggi skali kt kl tu..ala yg yusuf haslam selalu buat shooting sembilu..sembilu lagi dan HOI TAK ABEH ABEH LAGI KE CITER SEMBILU NIH??

  • dapat pegi tgk showcase dayang n marcell kt planet hollywood..*tepaksa cancel sbb ade family day*waaa!! takpe ko tgk la aku nak melalak karok puas puas time dinner nanti! muahahaha! seb bek sore aku sedap..ihik ihik

  • dapat maen ice skating...dari dulu nak maen tapi harapan jelah memikirkan umo yg dah lanjut ni...eh kau masih forever 21 senah!

  • dapat pegi air terjun pelangi..seryes rase cm nak masuk utan then mendaki smpai at one stage dpt tgk air terjun yg ade byk gila pelangi! NAK PEGI!!
gamba sebenar air terjun pelangi

  • dapat marathon tgk sume cite industan seharian...sambil letak kotak tisu kat sebelah n selimut untuk cover senyum kambing sekor sekor..tehheee :8)

  • dapat pegi holiday dgn yg tesayang *berlari lari anak di gigi pantai dgn shahid kapoor*

last but not least....................

DAPAT KAWEN! *blushing*

pi.es: baru pas melalak lagu ramlah ram. tq..teheee =)

1 comments:



aini said...

jadi bini org lg penat pujah weh..tambah lak kalu keje..tu pon aku x keje..tp penattt yg amat..fuh!!