family

my family's favorite past time..hehe..coping!!coping raye ye incik2 sumer..awal kn coping raye..hehe..kne awal2..kalo tak tailor tamao amek..plus copin baju konvo..yippieee!hehe..alkisah..taib..alkisah bermula ayah ade meeting kt kl..so ktorg ikut la since skang tgh school break kan..hehe..so aku pon terpakse la ponteng 2 ari kelas..hehe..padehal sok ade test environment..pedulik!!

ayah meeting jkr nye siang ari..so ktorg g le merayap dlu..mama's favorite hotspot..SOGOG!tadek tempat laen da die nk pg nih..punye besor kl tu sogo gak mendapat pujaan di ati beliau..


first time nih datin rabiah naek tren..kalo tak ade jek driver die..huhu

so kt sogo tu tadek mende nk wat..teman mama shoping suar along n anep..pastu survey2 pinggan mangkuk..




aktiviti mangkuk exclusive dari aku..haha

pastu ktorg bepecah..mama yg baru 3 jam kt sogo da leteh..twos balik otel n tdo..aku yg tak reti2 leteh pg pavilion ngn anep..then jmpe adik ku yg shopaholic+metrosexual tu..aku rembat suar jeans kt forever 21..murah gile..79 hengget jek..anep lak angkat baju topman yg last2 boy jugak yg pakai..haha..aboy plak beli kasut mac beth..ape jenis brand tu?aku tak tau..tp adik aku ckp brand ac beth ni ade due butik je kt malaysia..kt pavilion ngn ou kot..mmg mahal pon..design tak cantek mane..mcm kasut converse jek..tp harge mahal...umangaih..seb bek la kasut pempuan tak expensive cm kasut laki..


after dat g mkn ngn along n abg iwan ( bkl laki kakak aku) kt stall char kue tiaw yg sedap kt keramat area2 danau kota..

aku pelik tol ramai gile org kt stall ni..siap beratur smpai 4 line..huhu..seb bek sedap..kenyang gile bantai 2 pinggan char kue tiaw..pewot ku buncet tahap pe tah..bole jadi gendang daaa..

arini plak (17 mac) mama again pg sogo sbb nk tuka kasut scholl yg die beli..salah saiz..mangkuk btol org sogo ni..pastu ktorg g gulatis..feveret kedai kaen ku!!

kt sini aku rembat kaen murah2 jek..aku dah mls nk beli kaen mahal2 nih..kne tipu bodoh jek2..konon2 dlm malaysia ni rare nk cari kaen tu..import la..dlm malaysia 2 org je bole pakai sbb shipment 8meter jek..kepala hangguk punye alamoda!!aku pg gulatis tgk kaen tu die jual 200 ingget jek..tekejut mak datok!fuak!so aku telah mengambil langkah berjimat cermat dgn beli kaen murah2 jek..taknak kne tipu lagi!


lawa tak?hehe


ni plak gmba ayah yg get ready je mengeluarkan fulus nye..ahaha..tenkiyu papito


ni adik aku yg tak brape nk empuk..ops aku amek tudung cmni tp kale pink..bg match ngn kaen baru beli..ihik!i loike!

then masuk sogo balik pas shopping ribu riban kt gulatis..skali kt entrance sogo tu dorang sembur pulak perfume christian dior jadore..bes la pulak..sebab dis one laen ngn jadore yg lame sbb ade letak ylang ylang (sebutnye yilang yilang)..aku tak beli perfume ni..byk cekadak plak..minggu lepas baru dpt perfume gucci rush 2..lgpon perfume dior addict aku pon tak abes2 lg..so mama pon beli la perfume ngn lipstick christian dior..brand ni brand mekap feveret aku!hikhik..then dpt wat photoshoot utk 2 org..part ni la part feveret aku!!

meletop makngah diorg mekap kn aku..mekap artist ni penah mekap kn siti ngn deborah henry priya..huahuahaha..sume yg die tenyeh kt muke aku tu mekap christian dior..OMG!!bes sgt..rase cm marbeles gile idop aku..huhu..bes2..nk mekap sndri tak brape nk reti..abes2 pon tenyeh eye liner ngn lip gloss je..tp die mekap kn aku smpai sejam gak..pastu buat rambut gak..harap maaf gmba betudung saje akan dipost disini..ade org marah..hehe..pastu buat photoshoot ngn pro photographer..bes2..


sementara nk tunggu dimekap kan..snap snap snap!


ni la hasil nye after mekap....


ni plak after di photoshop kn muke aku..huahua..mcm bedos jek!

papepun DIOR completes my day..really love DIOR!!

6 comments:



Anonymous said...

wallaweh! mu bakpe g gulatis . aku dah lama tak g sana since Jakel ada. kain kat Jakel lawa2. tapi kalo nak rare jgnlah g tingkat bwh...kang byk kembo plak! wahahaha

zam_jakal said...

erk..lain benor gmbar muke ko yg last tu... hebat tol tukang mekap tu...erm...wahahaha

pujah said...

ili-->aku hanye pergi tingkat atas

zam-->hehe..kalo aku kawen lagi la ko tak cam muke aku

shidaidris said...

hahha....mak u mcm mak i, feberet place gulati's n sogo. kalau dtg kl itu mmg tmpt wajib. dear, kalau u nk beli kain, gulati's n jakel lg baik gulati's trust me....

pujah said...

shida-->i trust u loads!

Pjoyz Zul said...

Ko nampak makin pendek la.. eh chantek la skang... hahahaha