jika takut dilanda badai..jgn berumah di tepi pantai

skang ni aku tgh dgr rumet aku dira begayut ngn mmber die..topik perbualan die ngn kwn nye yg aku tak kenal is pasal bf n kawen..huhu..jatuh cinta memang seronok..nak2 baru je mendeclarekan diri yg baru tak smpai 24 jam..sgt manis..sweet..idop bagai di awangan..congrats dira!!huhu

dah lame aku tak rase bagai di awangan..jatuh cinta sgt indah..tapi bile dah lame2 tu..perasaan di awangan tu mcm da tadek..but dat doesnt mean i do not love him..cume perasaan mule2 jatoh cinta tu lebih masyuk la kan..ihik

korang start menggatal pada umur brape?honestly aku stat menggatal umor 5 taon..seorang rakan sepermainan ku yg sgt comel..abg nizam namenye..lahir pada tahun 1985..waktu kecik2 die lah kawan aku..kami suke maen pondok2 dan kawen2..hehe..waktu hari sukan di skolah..aku jadi mascot rumah sukan kaler biru..aku pakai topi mickey mouse yg dibeli di disney land tokyo..time tu org laen tadek topi mickey mouse tu..kirenye aku la up skali..padahal topi tu uncle aku yg bg adiah..haha..pastu abg nizam pegang bendera n jalan depan aku..ke mana2 aku pergi msti dgn abg nizam..mak die nurse n kwn mak aku..rumah pon dekat2..ke mane2 pergi msti aku dan die mcm belangkas..bak kata pepatah..di mane ade abg nizam..disitu ade aku..

umor 4 taon aku masuk tadika..ye..aku masuk tadika pada umo yg sgt mude sbb aku dah reti membaca..n aku memang tak sabar2 nk pg skolah..so aku lah pelajar yg paling muda n of kos paling pendek..hehe..masakan dkt tadika sgt sedap..meehun sup..tapi sbb meehun sup tu telampau byk..aku mkn dgn sgt perlahan..sampai org laen kne tunggu aku abes kan meehun sup tu..bile sume org asek pandang kat aku..(dalam hati tanye bile ko nak abes mkn?)..aku akan menangis..abg nizam yg baik hati pon tolong habiskan meehun sup aku..kadang2 bile aku takde pemadam or colour pensil, abg nizam akan bagi aku pakai..hehe..waktu first day aku dkt tadika..aku berbisik kepada abg nizam-->abg nizam, ijah nk berak!..lalu die akan teman kan aku berak..jgn salah sangka..die akan tunggu aku di luar tandas..aku pun jerit-->abg nizam jgn intai tau!..sgt comel kami berdua..hehe

aku masih ingat..lepas balik dari tadika..kami pergi maen pondok2 dlm hutan..tadek la hutan sgt..blakang umah org punye semak samun..(zmn dulu kn aku pendek..so semak samun tinggi pon da mcm hutan)..kitorg maen pondok2 sampai tak sedar hingga ke petang..di balik semak samun aku nmpk mama ku dan ibu abg nizam merempit membawa motor misi (misi adelah nurse yep kawan2...seat belakang moto misi akan ade medicine kit yg kotaknye adelah besi yep)..aku pon pelik ke mane diorang nk pergi?rupe2 nye ibu2 kami mencari kami..balik je rumah..dapat hadiah kawen iaitu satu sebatan tali pinggang di badan..kne libas sbb maen smpai ke magreb..hehe..tp aku tak risau..sbb aku tau aku dan abg nizam akan bersama forever..aku nak kawen dgn abg nizam..hehe..gatal!..perasaan jatoh cinta ketika masih naif adelah perasaan paling comel ku rase kan..

tp eversince aku pindah ke kuantan..aku da lost kontek dgn die..ibu n abah (panggilan aku kepada parents in law tak jadi aku..kecik2 lagi da cop nk jadi menantu diorang) pon da pindah ke selangor..beberapa tahun lepas abah da meninggal..mcm mane perasaan abg nizam ye?aku tiada di sisi dia ketika die memerlukan aku..mcm mane dgn muke abg nizam skang?dgr cite da jadi software engineer..da besar da kami..huhu.kalo aku tejumpe abg nizam satu hari nnti..aku akan kemerahan muke menahan segan..blushing..ye..aku akn jadi pemalu depan die..hihi

itu sajalah cerita buat ketika ini..bertemu lagi di coretan akan datang

xoxo

ijah n abg nizam forever

p.s:mampos aku kalo afiq bace..jgn marah ye yang..sayang awk jugak! mumuh cucup! ihik!

6 comments:



shidaidris said...

both of u are sooo cute, i dun have bf ms kecik2 dulu, nk jgkkkk

Anonymous said...

haha..jah ooiii..
ko curik2 dgr ak bergayut yer..
ke ak yg ckp kuat sgt..
hahaha..
segan la ak weyh..
ko mention pasal bnde tuh..
but..masey~!
*blushing*
tp..citer cinte ko di zaman kanak2..
mmg sgt kiut la..comey..dan yg seangkatan dgn nye..hehe..
npe x penah citer kt ktrg?
pape pun..
ak doakan ko dgn afiq kekal bahagia smpai bile2..
cepat2 la tunang weyh..
nk g kenduri ko neh..
hehe..

Ilyas Zubir said...

'zmn dulu kn aku pendek..so semak samun tinggi pon da mcm hutan'

zaman dulu saja ang pendek yaa..baru aku tau haha

pujah said...

hehe..its the untold story..

yop-->cis..cake!

Anonymous said...

hahha..sweet seyh pujah..
ak pon ad..
tp bukan men kawen2..
tp p mancing2..
mndi2 sungai..

tp dia da tawen..
huhu..
xjadik la impian kecil2 itu..
hahaha..~

x-m(kazikarin) said...

Ini adalah entri yang sangat sengal..hahahaha