sunkissed and happy

hello!! my life is quite ok lately..huhu..my personal life is OK after the big fight..haiyooo...always fight fight..but still going to reconcile...y r? dis afiq is like a magnet..i dunno what charms did he put on me..macam gam cap gajah meh~ well...dis week his family aka my future family in law had come n visited afiq..they stayed @ cherating..me n mama singgah at their challet n sent them some otak2..huhu..amek ati mak mentua..my mom n his mom chatted all the way..ok la for a first time..seb bek mama is veeeeerrry friendly..i guess sape2 yg used to come to my house know my mom and her warmth..afiq's mom addressed me as her the one n only menantu perempuan..i was like perempuan melayu terakhir gitu~..sape tgk msti geli geleman..i was very shy...haha...sape gelak aku lempang laju2!! then she said to afiq "pujah tu tinggi je pas pakai kasut tumit tinggi" teheeeee=) jgn jeles!!

that was yesterday...

today!!! the whole family came (mak abah ajan nurul n ika n of coz mr lob) n pay a visit at my house..its not merisik or bertunang or watsoever..introduction dlu beb...kui3...jgn rawkuss...pelan2 kayuh...we had a little dinner..i bought a choc moist cake from izad's mother..tengs to yun for the directory...gile susah aku nak cari umah izad...but afiq's family also brought along a secret recipe cake...2 2 cake sedap!! i gave man-i'm-going-to-gain-more-weight look...huhu..my mom also bought sate...we made some mee basah yg tak brape basah..its quite spicy but all in all...everything were sedap..my mom n his mom chatted..my father n his father chatted...bla bla bla...his father told me..."pak cik mule2 tekejut dgr afiq ade kawan perempuan (dat's me!!)"...n again..i was blushed...malu2 kucing...miaow~

huhu...wat a week huh? i guess i've taken a BIG STEP...HUUUUGE STEP!! in my life..no more playing around..coz i've found the right one...i guess..once we've found the right person..and at the right moment..there u go away the title of Miss Mahfuzah n welcome to title Puan Mahfuzah..kui3..isk isk..tak bes nye bunyi..mcm name org tua..kui3..tq to Allah swt..for giving me all his blessed..my relationship is almost 2 years...lame kan?

tengs awak..for always giving me ur love n support..for being a mature n responsible person yet able to treat my childishness..for being the most understanding person...for being the most toughest man in my life ( coz u can bare all my perangai, kepala angin n senget-ness )...i love u coz u r one special man...of who u r...harta kekayaan bukan ukuran wak...susah senang kite bersame...i promise u dat..isk isk...i am so blessed and grateful coz Allah give me the chance to get to know a person like u...tak sia2 sy sekodeng awak dari first year..huhu...I LOB U MUHAMMAD AFIQ BIN ABDUL SHUKOR!!! JOM KITA KAWEN!!!!

aaaaaaaaaaaaaaaa............u see!!! i da gile meroyan....deng!

l-r: ajan, me, bakal abah ku, nurul, mr lob, bakal omak ku, ika n bakal opah ku

13 comments:



Sengal Ubi said...

wishing you the best in your relationship and happiness all along the way.

da kawen nanti jempot. sure orang datang. except kalo kawen dekat siam la.

huhuhu~

Anonymous said...

im happy 4 u pujah..huhu trharu aku..isk..emo plop..

AmiEr SidhQie said...

afiq baca ke tak blog nie. ermmm...

apapun2 selamat berbahgia my adik ipor (tak jadi).

pujah said...

die mane layan..frenster pon die delete..kononl2 ow profile ...

zaC zaheeda said...

walla..
dah maju korg ek..
moge2 bagie..aminn..

pujah said...

hahaha...maju ke hadapan!! yosshh!

AmiEr SidhQie said...

patutla dia salam aku kuat lain mcm je hari tu. dengan buat2 mimik muka ala mister bean. aku kurang pasti. bila bukak blog nie br la paham....

bila nak ON nie? hehehe

pujah said...

haha..ko kate fiq bendul eh?..sengal sungguh..kui3...afiq tunggu aku keje je...mak aku swoh keje dlu baru la nk ON pape yg patot..ko bile lagi? bak email..nk email pic aritu

teacherkool said...

congrats mi amiga! kita tgk sape naik pelamin dulu wakaka

AmiEr SidhQie said...

aku? bila lg?
keputusan tu bukan aku yg tentukan.

email send via sms

m U c h ! k said...

lor..dak ump ka mr lob ko?
huhu.. moge bhgia

riaizzatirazali said...

hahaha pujah gedik gila! x sbr nampak? ;p

haish. smeorg dah nak kawin ni. gila down! ;p

pujah said...

jgn down2 ria..ntah2 pasni turn ko...sume minah rock skolah smart opening kawen..yasmin..then mimi..pasni ko nye turn r tuh..amin~