Laki miang tu tak mampos2 lagi

ok...utk pekembangan arini..aku telah bejaya taip polisi company yg total nye exceed more than 100 pages..pastu aku bg kt bos..pastu aku twos membuat amukan drakulat di ofis...ikuti dialog di bawah

aku: bos..sume da siap..sume skali lebih dari 100 pages...so bile sy bole masuk plant? sy nak tau the exact date

badigol: lagi sebulan la..awk duk je kt sini

aku: (high blood pressure da time nih)...ape? lagi sebulan? sy da buat sume keje bos bagi..so sy mmg harap sgt dpt masuk plant..ingt kan leh masuk esok...sy duk kt sini pon duk taip2 je..sy nak blaja mende yg ade kaitan ngn course chemical engineering sy..

badigol: apsal awk nk cepat sgt pegi sane...sabar.....

aku: (wtf!! dlm ati)...sy da refer kwn2 sy..sume pon da masuk plant n da dapat job scope masing2..sy tanak duk kt sini lame2..so sy harap bos paham la

badigol: sy dlu amek agriculture dkt imperial college london..end up nye jadi manager hr..sy nk awk blaja selok belok hr

aku: (kepala ko!!) sy tau, tp sy nk blaja psl yg ade kene mengene ngn sy

badigol: ok nnt sy buatkan schedule awk..smpai bile awk ade kt sini?

aku: smpai bulan 9...bulan 10 sy da grad...

ok kawan2..aku da umumkan bahawa aku LI smpai bulan 9 jek...aku da kontek dr mimi n die ckp orait jek..tp kne dpt kn surat universiti...si badigol ni bg aku masuk plant 1 JULAI!! rabu nex wik....aku nk wait n c jek...kalo die tak bg gak aku pg plant smpai nex wik...aku nk cari tmpt LI laen yg bagi aku blaja ape yg patot...

nak dijadikan citer..sbb aku da meletop dgn bos sbb nk gak pegi plant...die ajak aku teman die pg tgk meja kt plant...ape kejadah? aku tanak pegi...last2 die pakse aku..die ckp "saya tak pegang awk punye...awk takut sy pegang tgn awk ke?" bodoh...ayat die tu memang menyakitkan tinge aku...

pastu pas lunch die swoh aku buat polisi company ngn lagu romantik tony braxton-unbreak my heart...aku ckp r aku taktau buat..kne pakai movie maker..pastu die ckp "nmpk sgt awk ni taktau pape even amek engineering"...HANGIN!!!...aku reply se das " course sy CHEMICAL ENGINEERING.bukannye SOFTWARE ENGINEERING OR MULTIMEDIA...kite kn ade department IT..knape tak swoh diorang je buat?"...twos die diam...ye harini mmg ari aku mengamuk kt ofis...pastu die bole wat lawak.."kalo sy dgr lagu ni mlm2 kt tepi pantai ngn awek sy, memang abes sume baju ilang".....THATS IT!! memang melampau...aku pon laser twos cakap..."ASTAGHFIRULLAHAL AZIM....BAWAK2 MENGUCAP LA "

then petang tadi aku ikut die pg bukit gambang waterpark...aku taknak pegi!! tapi die pakse aku...seb bek ade staf laen...smpai sane pegi tgk bilik hotel..utk hq yg nk dtg tdo time family day..bilik die luas...cantek...aku pon ckp "waahhh..bes nye bilik ni"....si badigol tue kutuk nk mampos tu pon ckp "msti lg bes kalo awk ngn sy je tdo kt bilik ni"............................

sial la jantan ni...aku da btau kt family aku psl ni...aku kol ayah yg tgh outstation nangis2..aku nk tunggu je smpai nexwik..kalo die tak bg gak aku masuk plant...aku akan hanta surat resign LI n tuka company laen...pastu arini aku dpt tau kak faridah yg da kawen anak satu tu da kne pegang tgn. ngn en badrul.ayah pon da ckp...if let say die ade pegang aku, aku akan directly kol uncle jasmani ketua polis kuantan n lodge police report...wey badrul affandy bahkia..kalo ko berani sentuh aku...mmg ko masuk lokap! ko memang da silap org la...ko tak kenal sape bapak aku n ape power die bole buat kt ko...PEGILA MAMPOS!!!!!!!!!!!!!!!!!


itu saja...aku masih tertekan yg amat sgt..sekian

27 comments:



Nazirul said...

ade ke lelaki camtu??aku tak caye dowh!!!!

pujah said...

welcome to the real world~

girlpower said...

In anyways, i really support u pujah! man like dat is the type that pndang hine kaum ppuan. Kasi lempang laju3!

zam_jakal said...

marveles...ko ajar je die patut2..aku rase 'Encik' tu mst kena queen control ah..takot bini...wahaha

PJA said...

SIAL NK MAMPUS..
CIS..KALO KU TAHU GINI PERANGAINYE..DARI KECIK AK DA PICIT2 (AYAT MAK-MAK YANG BNGANG NGN ANAK YANG AMPEH)..
HUHU..PUJAH OIT..TENDANG JE TUTTT DIA TUH KALO WAT XSENONOH NGN KO..HUHU..AK PULAK YG LEBEY2 ERK???..BOS AK BAIK..SBB 2 SMPAI SKRNG AK XPENAH CKP NGAN DIA..KIHKIH

HaRE said...

god demit. just kill that son of a bitch. mcm lancau dia punya pickup line. x sedar diri tua kutok kaum shaitoooonnnn. kalo dupey ada lg menarik kutukan2 ni.

khai. M said...

pujah..upload ckit pic menatang alah 2...kt kasi muka die jd menarik ckit.hahah

Shahira said...

sound desperate abis pakcik tu.
uhu.
jgn ade sexual harrasment sudah pujah.
aku rs laa kan better tukar tros kompeni!
ko dpt bos gatal.
dlu aku dpt dept. yg kacau bilau.
sane gado sini gado.

Shahira said...

kalo nak mampos cpat kan ko isi paraquat dlm kopi die ekekeke.

.:SeSwEeT LaVeNdEr :. said...

wei..ko LI ktne dh?apsal badigol sgt mamat 2?ak pown rase mcm alien je ble msk kantin cni...wuwu!BUSAN!
keje ak 2 weekz ni cume bungkus adiah je...naseb bak xde lg kes2 mcm ko..saborla yer!!!ko sepak aje tut die kalo die sentuh ko..bodoh punye jantan!!

pujah said...

anis: aku LI kt mission biotech kt pelabuhan ni...ko LI kt ne?

misaeh said...

weh pujah..kuat semangat weh..chaiyuk2..mu wt rasukan ablasa tuh..chaiyukkk k...mintak je rsign..meh l.i kt tmpat aku..hehe br la masyuk..mau?

misaeh said...

tp sblum tuh mu bg sound yg pedas gile..kasi belubang ati die..chu!tawo2....

masmOna said...

gila bapak gatal tua tak sedar diri

Ilyas Zubir said...

dah bawak kayu besbol blom?haha
ksian seh..mai la lepak miri..

pujah said...

bos aku cuti g sabah jmpe gf...hehe

bulatan™ said...

hoh..gile2...dop au mender bos mu nieh...ade gok org gtu ats muka bumi ini....

.:SeSwEeT LaVeNdEr :. said...

ak li kt plabuhan jgk..kt felda vegetable oil ni..sbelah TLDM..
fuh!nasib baek ak x dpt intern sane..agak mengamuk jgk dulu ble tau ko bdk pure dpt company biotech..wuwu

pujah said...

hahah...company ni je gatal letak anme mission biotech..nama asal die mission biofuel..mmg produce biodiesel..tadek plak ternak2 bacteria setakat ni

izwan khan said...

award untuk anda. Visit my blog!!! huhu

CDanvers said...

heh, ko keje katne pujah? ade ke company camtuh kat kuantan? tuh la, laen kali g jauh2 sket. jgn duk kat kuantan. takde ape2. kui3...

pujah said...
This comment has been removed by the author.
pujah said...

RWI HAU!! i tau la u kt penang...envy! plz do some shopping for me..huhu...hey.if u tau how to apply post grad master degree in usm...hint me yep

aridhlissukun said...

demit!!!

AmiEr SidhQie said...

WELCOME TO NEW WORLD OF REALITY.

lg satu ingatan k kepada budak2 praktikal;

jgn kita jangkakan apa yg kita belajar tu akan apply masa training nie. tak sampai 15% pun, maybe lg kurang.

apa yg berlaku nie memang realiti, memang ada manusia yg macam nie. itu fakta[.]

cuma bg kita [erk kita??] sebagai trainee student nie buat apa yg termampu untuk impress kita punye majikan. kalau kena sapu sampah pun korang lynkan je . sebab apa??

mcm aku contohnye,
budak br masuk keje, tugas pertama aku bg adalah buat housekeeping, sapu sampah ape semua. sebab apa?

sebab aku nak tgk budak nie betul2 nak kerja atau tak, kalau dia tak tahan. 2 hari je. lepas tu hilang.

kalau budak nie layankan, dr situ kita leh nampak potensi budak nie.

tu cara aku la... simple je.

tp kes ko nie ijah lain skit.. cuba la tgk cemane, kalau tak tahan ko mintak pendapat dr ump dulu. jgn main resign je. kalau alasan tak kukuh, tragedi nanti.

peace..

Anonymous said...

nasib ler engko xjd gf die klu tak habis duit ngko dikikisnya...

Unknown said...

salam, tercari maklumat ini terima kasih, pertama sekali betul ke badrul affandy bahkia ni yang keja dkat syabas, atau nama je sama, dkat tempat kerja pun dia buat hal ambil punch card orang sampai org tu kena buang kerja. kalau betul harap reply post cepat, sikit sebelum malam ni.