laki miang..pegi la MAM!!

hello...bertemu lagi kite di ruangan terbaru edisi june 22hb...bla bla bla

aku nak cite nih! aku da nak masuk dua minggu LI kt mission biotechnologies tuh...cilakak! ku sangka kan indah..rupanya tahik kucing lagi indah...aku tensyen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bos aku tu gatal miang nak mampos...celaka punye org tua..pegila mampos..sebelom mati baek ko tobat nasuha..knape ade gak dlm dunia laki yg gatal miang tua kutuk tak sedar diri?? aku memang tak paham..anak bini da ade tp still ade pempuan simpanan...siot gile!!

mule2 aku mcm respect r kt die..sbb die lulusan Imperial College London...tp tadek r mabeles sgt pon...buat keje tegopoh gapah kelam kabut..suke tengking2 org..pastu suke kacau2 perempuan...al kisah aku masuk keje skali ngn receptionist baru..akak receptionist tua setaon je..rafidah...die da kawen n ade sorang anak...tp body mantop lagi...bile bos aku dapat tau die rupe2nye da kawen die siap ckp direct kt muke faridah tu die nyesal amek faridah sbb die ingt kn bujang..so leh usha..so yg jadi mangse skang aku r...sket2 panggil aku SAYANG...babi btol!!

aku memang tak layan...smpai die bengang ngn aku die siap cakap "awak ni pekak ke tak dengar saya panggil?"...well hello...my name is MAHFUZAH..not sayang...skang ni aku still duk kt bahagian HR tu duk taip2 polisi company..haram jadah..da jadi type writer r pulak!! ade engineer tu da swoh aku masuk plant ikut die...die nk ajar...tp si bos hr siot nih bole tak bagi aku pg plant lagi...buntot!!!!!! memang aku fuak gile r mamat nih...brape lame lagi die nk simpan aku kt HR tu? wey! aku engineer r...bukan PA ko!!

nak dijadikan citer..arini die swoh aku tolong die wat keje2 opis..aku wat je r tanpa byk bantahan...aku diam je r time buat keje...die swoh aku senyum sengih r..bajet aku babun ke nk buat keje duk menyengih...pastu sbb aku stolid gak...die cakap "saya rasa awak ni kalo jadi engineer memang smpai bile2 la jadi engineer...takkan naik pangkat...sebab awak tak pandai layan laki"....WHAT THE FUCK?!!!!!wey jantan kutuk tak sedar diri..ko bajet aku nak pegi kt ko belendir ke baru bole dpt keje? kalo org mcm ko ni mati memang aku puas ati...ilang sekor parasit bumi nih...dasar jantan tadek iman...die siap bole ckp die pelik knape aku pkai tudung..pastu family day nnt die swoh aku takyah pakai tudung...aku balas ngn ayat aku"ayah saye tok aji..die guide anak2 die..nnt en badrul da buat haji msti en badrul pon guide family en"...twos die diam...aku taktau r cmne ko guide family ko...aku simpati btol ngn ko...kembali la ke jalan yg benar..memang aku tgk ko ni out of track dah...tobat la weyh! aku ni tadek r bagos sgt..tp aku rase die lg terok 44x gande dari aku nih...

ini lah luahan hati ku...yg tensyen ngn bos!

16 comments:



izwan khan said...

kak pooja..
sabo2..
bia betik bos cm2..
wah msti nyesal kn dpt c2..
hu2..
xpe2..
de hikmah tuh kot..

sabo je byk2..
laki sundal la tuh..
wakakakak

pujah said...

memang sundal pon...aaaaa!

m U c h ! k said...

aku tringat shoutout ko baru2 masuk LI..ko kate boss ko baek hati sbb blnje mkn.. msti ko menyesal puji

pja said...

cis..ad gak erk..
uish merasa la realiti org bkerja nie..cis..nasib la ak nyer bos org putih yg da tgu setahun 2 lg utk alzheimer..kihkih..xpela pujah..sabo ah..

khai. M said...

kesian plk pd awk pujah...saya nk tolong pun duk jauh kan..huhuhu...tp ht2 ja la...jg diri baek..lps geram dlm blog ni xpa..jgn lepas grm dpn die...lg awk marah..nnt lg die suka..buat bodoh ja...tk..

pujah said...

die bukan bos yg blanje mkn..bos yg blanje mkn tu yg engineer yg nk ajar aku tu..huhuhu

Anonymous said...

Kalau bos HR kau nak belanja mkn, bek elak awal2..
Ntah dia bubuh apa dlm air minum kau nanti.. x pun dia mandrem apa2 kat kau, abis lah..

AK said...

urm.. tatau nak ckp pe...
nak tukar, leh ke???
tahan je dulu pujah....

HaRE said...

WTF!!!! aku paling x leh terima TUA KUTUK X SEDAR DIRI. ko kene report bnde mcm ni. seriousssssssssssss~~~~

Dyat said...

salam pujah
ko kena report ni kat persatuan wanita.

sexual abuse, gender discrimination... takleh dibiarkan.

miss lily said...

pujah....
report kat fakulti la...
seksual harassment 2...
pas2 xbg ko buat apa yg sepatutnya..
ko bkn bdk management die nak suh ko duk kat HR 2...
kalo ko bdk management xpe la die nak suh ko duk kat c2...
sepatutnya awal2 lg die dah antar ko kat plant 2...

rAy jR...@...Aliff said...

ish2.....cam harum sundal malam lak..hahha...tanang aja puja...b0s, susah nk ckp...tunggu ie nek aji dlu r..haha

Ilyas Zubir said...

esok..bawak kayu besbol p ofis..
ke ofis ang haramkan kayu besbol..?
kalo tak..bawak ja la..senang2 bleh hayun kpala bos ang..haha

Shahira said...

euw.
geli geleman!!
tua sgt ke??

Shahira said...

ko rakam je perbualan die tu nthen letak kat sound system dlm plant tu.
huhu.

quarto_fizzi said...

pujah...
ko standby jer,modal plg sng nk guna,family die...
pape pn mesti die xbrani la kalo ko ckp psl wife n anak2 die...
ko duk pakat la ngan rafidah tu kalo die dh over limit...
tp jgn smpai masuk muka dpn Harian Metro plak...
Tajuk-->Gangguan keterlaluan di tempat praktikal!!!