ingin kan barang hantaran tunang dan kahwen? tapi tidak tau bagaimana....SEMUANYA ADA DI NILAI 3!!

Occayh...time balik raya kt n9..we all the whole family pg cari barang along kawen..kt mane lagi kalo bukan kt nilai 3..harga berpatutan!..bole dirunding!..bole tawar menawar!..gerenti puas hati!...memang berbaloi!...dah kawen lagi bebaloi baloi!...yeszaa!

namakan sahaja...bunga telur, bunga manggar, tepak sirih, junjung kasih, doorgift utk para tetamu..sehinggakan konsultant perkahwinan pon ada..cari sahaja di sini...maca-macam ada....

okeyh...termakan dgn kata2 manis di atas? jika ya...aku mmg ade potential jadi sales engineer ataupon pembaca iklan di thr.fm....jika tidak nmpknye mmg aku ditakdirkan utk membeli dan membelah..bukan utk menjual..isk isk

baiklah...sempena bakal menjadi penganggur terhormat, aku telah menawarkan perkhidmatan wedding consultant kpd ibunda tercinta...maklom la..kakak aku nk kawen nex year..tp mak bapak aku sume pon blur...berpandukan kpd majalah pengantin yg tidak akan miss beli setiap bulan...aku yg beli magazine tu occayh..bukan kakak aku...ntah sape yg excited nk kawen pon aku taktau...mangsa keadaan adalah mr lob ku jua...cian die kne pakse tgk gamba baju pengantin lah..itula inila...ok stop! kang cite pasal mr lob bole wat novel plak kt sini....sambung balik okeyh! aku pon ajak la mama pg nilai...ayah tadek yep...die menggila maen golf..konon2 bulan pose tak dpt maen sgt..padahal ade jek maen 5 lubang 6 lubang..hoh!

ibarat kate pak teh aku yg duduk kt nilai 3 tuh...segala mak bapak barang kawen ade kt sane...sebut je msti ade...tp tu depend plak kt taste masing2..mcm mak aku ni..die masuk sume kedai kot..smpai aku emo..nk bunge telur dip ngn color2 mcm kristal lah ape lah...tensyen aku...beg kertas plak nk yg ade tulis name...ciseeen!

so aku pon emo ckp kalo tak beli pape mmg aku rembat tudung ngn karpet! oleh ekrana takot ngn gertakan aku...last2 beli la tmpt letak muffin..alaa....yg mcm bentuk kotak tu...skang takleh bubuh gamba..kang spoil...datang je kawen kakak aku..korang dpt le kotak muffin yg cute come lote mcm org yg pilih tuh...ihik ihik...nak puji diri sndri la tuh padahal muke besepah jerawat..dayum!

puas aku duk tawar menawar..mak aku leh wat diam jek..die mmg tak reti tawar2 neh..tau hulur duet jek..aku rase cm da jadi toke vcd pirate plak..duk co ce co ce ngn cine apek tuh...kitorg beli 1000 bekas muffin tuh..mule2 harga sekotak dapat rm1.20..aku push push apek tu smpai die ketor ngn aku..akhirnya dapat harga 90sen..dapatla turun 30 sen..save duet..da bole bli karpet..tp mama wat dek tak paham2 aku nk kapet...(-_-)"



ni bekas besi..bole wat tapak bekas hantaran

ni plak bekas burung gantung2..skang kn trend wat mende nih...lawa!

mama ni angkat letak angkat letak..last2 tak bekenan..aku tak paham sampai ke sudah...ish3

ni pon lawa! ah sume lawa r!

trying my so called veil..penulis mengidamkan suatu perkahwinan yg bole pakai veil panjang2 stok seret lantai abes sume jalan bersih kne sapu ngn veil tuh..bhahaha!

LAST BUT NOT LEAST...PELAMIN IDAMAN GUWE!! TERAAAA!!! ni tadek kt nilai..ni cedok kt fenster sape ntah



p.s: selamt pengantin baru kepada klasmate aku..kuna dan aini..korang mmbuatkan aku bertambah geletis nak kawen! ihiksssss!

9 comments:



Nazirul said...

hahaha..ko jadi duta nilai 3 eh? :P

Nazirul said...

Ko jangan geletis sangat jah..
nanti orang lain pun geletis jugak :P

pujah said...

kalo ko nak beli brg kawen kt sini mmg murah...kuantan lagi la mahal...kl ok la kalo nk tempah baju ke ape

misae said...

aku pon nk kawen jah..! huhuhu! 10 ribu..datang laaaaaa..esok lallu aku kawen ahahah

pujah said...

10ribu duet hantaran?

m U c h ! k said...

wah aku bwk ko sopping la kalo perlukan khidmat tawar menawar..hahahah..aaa sonotnye kamu... tumpang sekaki..kakak nk kawen tp jadi consultant plak kan.. cik wedding planner..bajet JLo

pujah said...

hehe..bajet kat heighl dlm cite 27 dresses r..kui3

TintaTintu said...
This comment has been removed by the author.
aini said...

thanks pujah..

mu mmg geletis sokmo nok kawen op?
haha~