edisi jk

kalini aku nak berjk..

semenjak dua menjak ni aku terasa sayu sgt2 tgk parents aku...

aku perhatikan kulit ayah n mak aku makin bekedut..

kulit makin kecut..

pipi pon dah jatuh..

dah umo 50 an..

dah tua..

tadi aku bace yassin...

suddenly aku nanges sambil bace yassin..

kalau mereka tiada..

yassin tu akan dibaca kepada mereka..

aku solat jemaah ngn mama n ayah..

aku tak pernah rase setenang mcm tu dlm idop aku..

tenang itu Allah sahaja yg tahu..

kemudian aku terfikir..

sampai bila aku boleh berjemaah dgn mereka?

air mata ku lencun di telekung..

aku salam dan kucup tangan mereka..

Allah swt sahaja yg tau perasaan aku..

mama ayah

ijah sayang mama n ayah

8 comments:



wanie said...

PUJAHH...
sedihhh...
nak balik jmpe parents aku gak...
HOMESICK!

Anonymous said...

jk gak la. in a good way.

Anonymous said...

sy still support awk zah..

riaizzatirazali said...

erm. when u have no one, u'll notice that for sure. the thing that u've missed. and only then u realize, they, are the only treasure u have in life. other people walk in and out from our life, but they remains. mmg kwn2 penting, tp bila kt ada masalah, especially kewangan la kan, kt akuan balik pd diorang.. x kesah mcm mana buruk nya perangai kt, camne dah brape kali kt dissapoint diorang. they sure will not let u down..

aritu aku dgr kat radio, dia ckp, seorang anak gadis tu dpt menjamin ayahnya di syurga atau x. aku terus terdiam n berfikir. wah, aku dahla the only girl, pastu dgn perangai aku, pakaian aku, byk nya kekurangan.. erm. mana la aku meletakkan ayah aku, lepas everything yg dia dah bg, dia dah sacrifice.. maybe he's not the perfect dad, but he did try. n i appreciate him for that.

time ni la sesuai utk kt baiki diri kt, focus kt hanya utk mereka, sbb tu la, aku ikut je kehendak ayah aku, walaupun sme org cam gelak2 n ejek2 (ye ayah aku sgt orthodox). for as long as i live, i'll dedicate myself utk wat parents aku happy, walaupun kdg2 aku cam sedih jgk.. T_T

bagus entry kali ni, cam byk je nak berkongsi dgn kau, mungkin satu hari nanti kt boleh berJK berdua. ;p

Diroat said...

alar..ko bt ak sedeyh..nk balik~~huk2..

pujah said...

ria: jom berJK sambil berjoging ..pas raye la kot..

walau aku patah hati mcm mane pon..parents tetap akan support..bagus peringatan ko kat aku..di manakah akan kita letak ayah kita..ke syurga tau ke neraka..

x-m(kazikarin) said...

ko suka buat syahduh sedyh3 ni kan..

aku benci ko!!!!!!!!!!

pujah said...

huhu..sede ke? time tu mmg aku tgh sede