and the list goes on....

first week aku keje..sgt bosan..maklom la..training jek..pastu masih blurr...so mengantok aku mmg tak hengat ah...nguap aku tu tahap gloria the hippo cite madagascar tuh...oleh itu...untuk mengelakkan kemengantukan yg maha dashyat...aku pon tidur...eh gile kao nk tidur...otai gile babeng r kalo bran tdo..aku pon buat satu list brg2 utk shopping bile da dapat gaji nnt..ngeh3..list azam...n list keperluan...yg list keperluan ni buat aku nak nagis jek..isk isk

LIST IDAMAN KALBU:

1) bli baju office
2) bli heels walopon pegi keje pakai safety boot
3) bli tudung ariani byk2
4) bli sua jeans
5) bli henbeg baru
6) bli bra yg mahal..a girl's bestfriend..eheh
7) bli produk muke SKII..maklom la keje tempat yg panas..so kne protect muke
8) bli mekap chanel latest edition
9) bli barang kemas..white or yellow gold..kumpol harta sket2
10) bli barang kawen sikit2..contoh: pinggan mangkuk..kuali periuk belanga dll

list ni bukan beli sekali bederap...slow2 sudeyh!



AZAM SELEPAS MENDAPAT GAJI

1) open table for the whole family..mkn mee bakso kt satay zul! terbaek!!
2) bagi parent duet bulan walopon mereka memang lah sgt2 tidak memerlukan
3) bagi nenek tudung indon
4) bagi adik2 duet..seploh ingget pon cukoplah..budak2 takleh pegang duet byk2
5) menyimpan sekurang2 nye 3-4ratus demi untuk perkahwinan impian berkonsepkan garden wedding..hohoho
6) start bergolfing dgn seriusnya..
7) memasak setiap hari ahad utk memantapkan skil masak memasak..berguna pabila sudah berkahwin
8) menjalani gaya hidup yg sihat..joging atau aerobik seminggu sekali..byk2 mcm tak dpt jek

yg list no 6,7,8 tu tadek kaitan ngn gaji pon sbenanye..tp tak tau nk classified as ape..so letak je la kt dlm list ni



LIST WAJIB NANGIS (-_-)"

1) membayar duet kereta setiap bulan..rm568
2) membayar duet ptptn setiap bulan
3) membayar duet road tax kereta..service kereta..tayar kereta kalo da botak..uwaaaaa
4) menyediakan duet minyak dan makanan..dlm rm400..tu pon setelah puase sunat isnin khamis
5) memberi duet kepada family..walopon gaji dorang 40kali ganda lagi besar tp tetap kne bg..sbb da byk sgt duet parent aku sosah..so time ni la kene balas...uwaaaa
6) menyediakan duit raya kepada adik2 dan sepupu2 yg tak reti2 nk besar..uwaaa..aku bg korang singget je lah!
7) WAJIB MENYIMPAN DUIT UTK TUJUAN KAHWIN !!!


oleh itu ketahuilah bahawa mahfuzah binti ir hj mansor sedang sedaya upaya menguruskan perbelanjaan dgn sebaik mungkin..doakan aku berjaya...YOSHHHH!!

4 comments:



p I n K a H o L i C said...

huhu..mantap2..saya berbangga dengan kamu..hihi...ni yg gedik nak hbskan degree cpt2 n cpt2 nak lupakan plant design yg serabut+memenatkan ni...adushh..~~

Shahira said...

gilos.
kate da resign??????
list tak hengat dunia.

pujah said...

nayah: plant design? apetu? ngeh3

sha: list idaman kalbu tu slow2 meh..

Siti Nadirah said...

pujah..kamu sudah sgt2 matang..nak jugak buat list mcm tuh..tp,x layak lg..adush!